Πώς μπορεί κανείς να επιλέξει το κατάλληλο domain name για την ιστοσελίδα του για να ανέβει γρήγορα στις μηχανές αναζήτησης;
Πώς μπορεί να πετύχει το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα για την λεγόμενη “επισκεψιμότητα”, μέσω ενός domain name; Παίζει ρόλο το όνομα μιας ιστοσελίδας για την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης;
Πολλά τα ερωτήματα που έχει κανείς στο μυαλό του πριν αγοράσει ένα όνομα, και το κυριότερο αν αξίζει να επενδύσει πάνω σε αυτό. Θα αναλύσουμε συγκεκριμένες πτυχές του θέματος που ίσως σας βοηθήσουν να επιλέξετε σωστό domain για το website, το blog ή το eshop της επιχείρησής σας.
[badge style=”3″]Πατήστε το (+) για να δείτε την λίστα[/badge]
[toggle header=”Ποιά είναι τα βασικά κριτίρια για την επιλογή ενός domain name;” open=”true”]
- Μήκος του ονόματος. Το domain πρέπει να είναι μικρό. Εύκολο στην απομνημόνευση του από τους χρήστες και βοηθάει στις μηχανές αναζήτησης. Χαρακτηριστικό είναι πως ονόματα έως 5 γράμματα έχουν εξαντληθεί στην κατάληξη .com και .net. Τα ήδη κατοχυρωμένα πωλούνται πανάκριβα.
- Παλαιότητα. Το πότε κατοχυρώθηκε για πρώτη φορά ένα όνομα είναι σημαντικός παράγοντας για τις μηχανές αναζήτησης. Τα παλαιότερα ονόματα έχουν προτεραιότητα στις αναζητήσεις και είναι πιθανόν να έχουν περισσότερες αναφορές από άλλους ιστότοπους.
- Αναφορές από άλλα domains. Αυτά είναι τα λεγόμενα external links. Πόσοι άλλοι ιστότοποι έχουν link στον δικό σας. Σημασία βέβαια δεν έχει το link αυτό καθ’εαυτό αλλά και η θεματολογία του άρθρου που δίνει σε εσάς το link. Για παράδειγμα εάν έχετε e-shop με εργαλεία και υπάρχει ένας σύνδεσμος προς τον ιστότοπό σας από το μεγάλο ελληνικό site “news.gr”, μέσα σε άρθρο το οποίο μιλάει για υπολογιστές δεν έχει και μεγάλη σημασία. Εάν το άρθρο όμως μιλούσε για εργαλεία τότε θα επωφελούσασταν από αυτό. Οι διαφημίσεις δεν παίζουν ρόλο σε αυτό το κομμάτι.
- Pagerank των domain που σας κάνουν link. Όπως και στις νομικές υποθέσεις η βαρύτητα αυτού που καταγγέλει καθορίζει και την βαρύτητα της καταγγελίας, έτσι και εδώ παίζει τεράστιο ρόλο το πόσο σημαντικό είναι αυτό το site που έχει σύνδεσμό σας. Οι διαφημίσεις δεν παίζουν ρόλο σε αυτό το κομμάτι.
- Ανταγωνισμός με παρεμφερή ονόματα. Όσα περισσότερα είναι τα domains που έχουν παρεμφερές όνομα, τόσο δυσκολότερο είναι να “ανέβετε” στα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
- Σκοπός ιστοσελίδας ≈ domain. Το domain πρέπει να περιγράφει τον σκοπό και το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Δεν είναι απαραίτητο να βγάζει νόημα η έκφραση. Για παράδειγμα το website με τίτλο “astrologikes-provlepseis.gr“, έχει αστρολογικό περιεχόμενο. Εάν το ίδιο site είχε περιεχόμενο για αγώνες ράλλι, όπως είναι λογικό θα θεωρούταν άτοπο από τον αλγόριθμο της google, άρα και θα κατατασόταν χαμηλά στα αποτελέσματα.
- Εύηχο και εύκολο να πληκτρολογηθεί. Το domain επιβάλεται να είναι εύηχο. Αυτό το κάνει εύκολο στην απομνημόνευση. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει το να μπορεί κάποιος να το γράψει χωρίς λάθη. Για παράδειγμα το “ου” από την λέξη αρουραίος στα λεγόμενα greeklish, γράφεται “ou” και όχι “oy”.
[/toggle]
Ο συνδιασμός των παραπάνω, δημιουργεί έναν αλγοριθμο βαρύτητας στην google, και τις άλλες μηχανές αναζήτησης. Με βάση αυτά θα πρέπει κανείς να επιλέξει το domain name τη επιχείρησης του.