Διαφήμιση στο διαδίκτυο. Πεταμένα λεφτά.

Χιλιάδες ευρώ δαπανούνται μηνιαίως από επιχειρήσεις και ηλεκτρονικά καταστήματα για την διαφήμιση στο διαδίκτυο. Το πάνω από το 90% των εξόδων αυτών, διαμοιράζονται σε Google Adwords και σε μηχανές σύγκρισης τιμών όπως το skroutz και το bestprice. Οι καταστηματάρχες βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται και θεωρούν πως τα χρήματα που επενδύουν έχουν αποδόσει. Είναι όμως αυτή η πραγματικότητα;

Η διαφήμιση στηρίζεται στην επανάληψη. Βασικός κανόνας. 

Όταν κάποιος διαφημίζεται στο Google Adwords στα αποτελέσματα των αναζητήσεων τότε πιθανόν να αυξήσει τις πωλήσεις του για όσο διάστημα διαφημίζεται. Όταν όμως σταματήσει την διαφήμιση τότε είναι σαν να μην υπήρξε ποτέ στην αγορά.

Το ίδιο ισχύει και για το skroutz και το bestprice. Νέες επιχειρήσεις βασίζουν τις πωλήσεις τους σε αυτές τις μηχανές, στηριζόμενοι στην επισκεψιμότητα των παραπάνω ιστοσελίδων. Στην πραγματικότητα καθιστούν τους εαυτούς ομήρους μιας ιδιωτικής επιχείρησης.

Προφανώς όλες οι παραπάνω υπηρεσίες κάνουν πολύ καλή δουλειά, και δεν μπορώ να αμφισβητήσω τα κίνητρά τους για προώθηση των επιχειρήσεων που συγκαταλέγουν στις ιστοσελίδες τους. Παρόλα έχω τις ενστάσεις μου.

Ερώτηση: Η Coca Cola έχει ανάγκη από διαφήμιση;

Απάντηση. Όχι. Και γιατί διαφημίζεται; Γιατί όπου υπάρχει φαγητό υπάρχει και το σήμα της Coca Cola; Γιατί όπου υπάρχει εκδήλωση είναι και εκεί; Γιατί είναι στα λεοφωρεία το logo της, στα περίπτερα ακόμα και σε bar βλέπεις σήμα της.

Για να σου υπενθυμίζει ότι η coca cola είναι εκεί. Όταν θέλεις να πιεις ένα αναψυκτικό υποσυνείδητα θα αναζητήσεις μια coca cola. Δεν θα πεις φέρε ένα αναψυκτικό. Θα πεις πιάσε μια coca cola. Αντίστοιχη περίπτωση είναι τα Jeep. Αχ και να είχα ένα Cayenne…

Έτσι πρέπει να σκέφτεται και ο καταστηματάρχης που διαφημίζεται. Σε ιστοσελίδα που μου ανήκει υπάρχει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα το οποίο διαφημίζεται μόνιμα σε μια θέση banner επί 6 μήνες. Τα banner αλλάζουν κατά καιρούς αναλόγως με τις προσφορές. Αλήθεια αν βγάλει το banner πόσοι θα θυμούνται ότι το κατάστημα πουλάει σεντόνια; Τι κληρονομιά του αφήνει αυτή η διαφήμιση;

Θα σας απαντήσω εγώ. Μηδενική. Και ο λόγος είναι οτι το banner ως έχει στοχεύει στο κλικ. Κι αυτό είναι τεράστιο λάθος. Καλά καλά δεν φαίνεται το logo. Κανείς λοιπόν από όσους το βλέπουν δεν έχουν συνδυάσει το logo του καταστήματος με τα σεντόνια, και άρα ποτέ δεν πρόκειται να σκεφτούν το κατάστημα όταν θα θέλουν να αγοράσουν…

Το Google Adwords και οι μηχανές σύγκρισης τιμών έχουν αποτύχει κατ’εμέ. Κάτι καινούργιο πρέπει να βγει στην αγορά που θα δώσει περισσότερη ώθηση στους διαφημιζόμενους αλλά και κίνητρα από τις ιστοσελίδες για να προωθήσουν τους διαφημιζόμενους. Μην τσιμπάτε. Πεταμένα λεφτά…

Σχετικά με Θεόδωρος Τασσόπουλος

Τεχνολόγος Ηλεκτρονικός Μηχανικός. - Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας
* MSc in Networking & Data Communications. - Kingston University
* MSc in Banking, Accounting and Finance. - University of Nicosia

Ασχολούμαι με τον προγραμματισμό από τις αρχές του 2000.

Τα τελευταία πέντε έτη ασχολούμαι με την Διοικητική Πληροφόρηση και το Business Intelligence γενικότερα.

Ξεκινάω συνεχώς νέα project χωρίς να υπάρχει απαραίτητα η προοπτική του κέρδους. Είμαι λάτρης των θετικών επιστημών και θαυμαστής αυτών που τις αντιλαμβάνονται.

Δεν ήθελα ποτέ να γίνω αστροναύτης, παρόλα αυτά έχω τεράστιο ενδιαφέρον για το σύμπαν και την δημιουργία του. Διαβάζω και παρακολουθώ ότιδήποτε έχει να κάνει με το "Outer Space".
Δημοσιεύθηκε στην T-Edit και χαρακτηρίσθηκε , , , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

2 απαντήσεις στο Διαφήμιση στο διαδίκτυο. Πεταμένα λεφτά.

  1. Ο/Η ykalafatis λέει:

    Είναι προφανές ότι ο “αρθρογράφος” δεν έχει βασικές γνώσεις marketing ή λειτουργίας αγοράς. Δεν έχει την παραμικρή ιδέα των εννοιών όπως branding, targeting, customer loyalty κτλ που διδάσκονται σε σπουδαστές marketing. Όλα είναι εργαλεία marketing είτε online είτε offline. Αυτό που διαφοροποιεί είναι η χρήση τους και προφανώς, το αποτέλεσμά τους. Δεν είναι κορόιδα όσοι ασχολούνται με το Adwords. Η πλειοψηφία όμως είναι άσχετοι και Ελληνάρες της νοοτροπίας “έλα μωρέ σιγά το δύσκολο, το κάνω κι εγώ”. Μην συγχέουμε έννοιες και εργαλεία εκμηδενίζοντάς τα. Το γεγονός ότι ο “αρθρογράφος” ή ο πάσα ένας δεν μπορούν να έχουν στρατηγική marketing σκέψη, δεν καθιστά πανίσχυρα όπλα άχρηστα. Δεν είναι όλοι για όλα…
    Υ.Γ Το…Jeep είναι μάρκα – brand (Chrysler – εταιρία) και μάλιστα ανταγωνίστρια του Cayenne (Porsche – εταιρία), δεν είναι το ίδιο. Δεν είναι ούτε κατά διάνοια αντίστοιχη της Coca cola περίπτωση. Και μην συγχέετε την ελληνική πραγματικότητα με το τι ισχύει στο εξωτερικό. Εδώ τα πρώτα εκτός δρόμου οχήματα ήταν τα Jeep από τα αποθέματα του αμερικανικού στρατού του Β΄Παγκ.Πολέμου. Άλλα off road οχήματα έκαναν την εμφάνισή τους περί τα τέλη των 70’s, και ενώ η μάρκα-brand Jeep είχε ήδη καθιερωθεί (λόγω αμάθειας και πρωτιάς) στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή.

  2. Καλημέρα. Πρώτα απ ‘όλα να είσαι κόσμιος. Οπότε δεν σχολιάζω το πρώτο κομμάτι από το σχόλιό σου.
    Δεύτερον μιλάμε πάντα για την Ελλάδα. Δεν μας ενδιαφέρει τι γίνεται στο εξωτερικό για πολλούς λόγους.Επιμένω. Η διαφήμιση στηρίζεται στην επανάληψη. Ο σκοπός λοιπόν είναι δημιουργήσεις ανάγκη εκεί που δεν υπάρχει. Τα υπόλοιπα είναι θεωρίες.

    ΥΣ. Καμμιά δουλειά δεν είναι ντροπή…

Αφήστε μια απάντηση