Πολλά τα site, πολλές και οι απαντήσεις. Αντικειμενική προσέγγιση επί του θέματος δεν υπάρχει. Σαφώς όμως υπάρχουν ρεαλιστικά κριτήρια που μπορούν να προσδιορίσουν περίπου την οικονομική αξία μιας ιστοσελίδας.
- Pagerank & SEO με την ευρεία του έννοια.
- Αναφορές από άλλες ιστοσελίδες.
- Παλαιότητα του domain.
- Πάγια έσοδα.
- Συμφωνίες Προώθησης ή Προμηθευτές.
- Domain ( Ευδιάκριτο – Εύηχο)
- Spam Level(Φήμη – Reputation).
Ένας γενικός κανόνας όταν σε μια αγοραπωλησία είναι η απόσβεση του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Μια ιστοσελίδα δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτό τον κανόνα. Ως όριο για την απόσβεση ορίζουμε μέγιστο χρόνο το ένα ημερολογιακό έτος.
(3^3) 100 + 100*2 + 49*4 + 25(6^3) + 10*365 + Domain(5^3) – Spam^3
Εάν το domain δεν έχει χρησιμοποιηθεί τότε η αξία του είναι ουσιαστικά μηδενική. Πρακτικά 25€ ανά 2 έτη κατοχύρωσης.
Εάν το domain έχει χρησιμοποιηθεί ως blog και δεν έχει traffic περίπου στο 15% από μηχανές αναζήτησης (min value) επίσης η αξία του είναι σχεδόν μηδενική.
Εάν το domain έχει εικονικά pageranks από domain masking τότε η μόνη συναλλαγή που αξίζει για μια τέτοια περίπτωση είναι να σας πληρώνουν για να το πάρετε στην κατοχή σας.
Εάν το domain έχει κατάληξη eu, net, tk ή ταϊβάν ή δεν ξέρω και γω από που η μόνη αξία που έχει για το ελληνικό search είναι η περίπτωση ο κάτοχος του domain να έχει στην ιδιοκτησία του και τα αντίστοιχα ελληνικά. Μην παραμυθιάζεστε. Τα domain στις μηχανές αναζήτησης τείνουν να γίνουν αποκλειστικά γεωγραφικά. Αυτό σημαίνει πως στην Ελλάδα προτεραιότητα έχουν τα .gr