Λόγος πολύς γίνεται για τα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης (Google, Yahoo, Bing). Τεράστια ποσά επενδύονται σε διαφημιστικές καμπάνιες, ειδικούς SEO (no comments) και πολλές εργατοώρες, προσπαθώντας να φτάσουν ψηλά μια ιστοσελίδα σε αυτές τις λίστες. Στο διαδίκτυο υπάρχουν εκατομμύρια άρθρα που συμβουλεύουν κάποιον για το πως θα το καταφέρει αυτό. Παρόλα αυτά ποιος είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για να μπορέσει να το επιτύχει κανείς;
Η αλήθεια είναι πως δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι οδηγίες των μηχανών αναζήτησης είναι σαφέστατες.
Οι ειδικοί SEO φαίνεται να τις αγνοούν.
Γιατί αν δεν το κάνουν τότε κοροϊδεύουν τους ίδιους τους πελάτες τους. Σημειώστε πως το πιο σημαντικό κριτήριο είναι η ποιότητα των άρθρων σας. Όχι η ποσότητα.
Η παρακάτω λίστα πρέπει να ακολουθείται ευλαβικά (όπου αυτό είναι δυνατόν). Αν τηρήσετε τα παρακάτω τότε σε διάστημα 2-3 μηνών θα έχετε αξιοπρεπέστατες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης πχ Google .
- Αριθμός λέξεων: Πάνω από 450 λέξεις.
- Keywords: Με τον όρο keywords δεν εννοούμε την κλασική πατάτα του meta:keywords. Καμία μηχανή αναζήτησης δεν χρησιμοποιεί meta keywords για την κατάταξη στην αναζήτηση. Με τον όρο keywords λοιπόν ορίζουμε τις λέξεις στις οποίες θέλουμε να εστιάσουμε στο κείμενο. Παράδειγμα: Κείμενο με τίτλο “Τα Goodies φτιάχνουν τα καλύτερα Club Sandwitch”. Οι λέξεις οι οποίες θέλουμε να εστιάσουμε είναι οι “Goodies”, και “Club Sandwitch”. Όχι το Club σκέτο. Το “Club Sandwitch”. Οι δύο λέξεις – εκφράσεις αυτές είναι τα keywords μας, τα οποία πρέπει να παρουσιάζονται συχνά μέσα στο κείμενό μας και υπό συγκεκριμένη μορφή που αναφέρουμε παρακάτω.
- Density: Τα keywords πρέπει να αποτελούν το 2% έως 4% των συνολικών λέξεων του κειμένου. Όχι 1,9% όχι 4,1%.
- Οι λέξεις αυτές πρέπει να παρουσιάζονται με Bold. Μόνο μία φορά η καθεμία.
- Οι λέξεις αυτές πρέπει να είναι underlined. Μόνο μία φορά η καθεμία.
- Οι λέξεις αυτές πρέπει να αναφέρονται σε h1 στον τίτλο του κειμένου.
- Οι λέξεις αυτές πρέπει να αναφέρονται σε h2 μέσα στο κείμενο. Χωρίς bold και χωρίς underline.
- Οι λέξεις αυτές πρέπει να αναφέρονται σε h3 μέσα στο κείμενο. Χωρίς bold και χωρίς underline.
- Μπορείτε να εστιάσετε μέχρι σε 3 λέξεις κλειδιά. Όχι παραπάνω, αλλιώς αποκλείεστε ως spam λόγω over-optimization.
- Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει τουλάχιστον ένα εσωτερικό link σε σχετικό θέμα. Για παράδειγμα αν υπάρχει η λέξη iphone μέσα στο κείμενο σας τότε πρέπει να συνδέσετε αυτή την λέξη με το αντίστοιχο κείμενο που έχετε γράψει για το iphone. Πάλι έως 3 εσωτερικά links επιτρέπονται.
- Πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει ένα εξωτερικό link που αναφέρει τις πηγές σας. Πάλι έως 3 links επιτρέπονται. (Αυτό δείξτε το σε αυτούς που δεν αναφέρουν πηγές στα άρθρα που έχουν κλέψει να καταλάβουν τι ζημιά κάνουν στην σελίδα τους).
- Τα keywords πρέπει να υπάρχουν στο url, το οποίο δεν πρέπει να περιέχει λέξεις με μήκος μικρότερο των 4 χαρακτήρων.
- Τα keywords πρέπει να αναφέρονται στην πρώτη και τελευταία πρόταση του κειμένου σας.
- Όλες οι εικόνες σας πρέπει να έχουν alt και title με τις λέξεις κλειδιά. Επίσης απαραίτητη κρίνεται και η λεζάντα η οποία περιγράφει τι απεικονίζεται αλλά και τα πνευματικά δικαιώματα της εικόνας.
- Αναλογία κειμένου προς εικόνες – video όχι πάνω από 15%. Προσεγγιστικά σε κείμενο με 500 λέξεις αναλογούν 3 φωτογραφίες.
- Χρησιμοποιήστε html tags όπως το <p> για τις παραγράφους.
Για να τονώσετε το SEΟ σας στην Google όμως δεν αρκούν μόνο τα παραπάνω.
Πρέπει το άρθρο σας να γίνεται linked σε σχετικό θέμα από άλλη εξωτερική ιστοσελίδα. Κι εδώ υπάρχει η ανάγκη της ουσιαστικής διαφήμισης αλλά και του ποιοτικού περιεχομένου. Φυσικά η εγκυρότητα της ιστοσελίδας η οποία στην ουσία σας προτείνει κρίνει και σε μεγάλο βαθμό το rank σας στην μηχανές αναζήτησης της Google για παράδειγμα.
Πολύ σωστό το άρθρο με τις οδηγίες που πρέπει να έχει το περιεχόμενο ενός site που οι περισσότεροι ειδικοί του seo τα αγνοούν! Όπως επίσης αγνοούν και τις οδηγίες της google για το off page δηλαδή το link building και κάνουν black hat seo με αποτέλεσμα να εξαφανίζεται το site από τα αποτελέσματα. Το πιο σημαντικό για το seo είναι να έχει ποιοτικό περιεχόμενο η ιστοσελίδα, δηλαδή σωστά και πρωτότυπα κείμενα που έχουν στόχο τους χρήστες και όχι τις μηχανές αναζήτησης! Πρέπει όμως πριν επενδύσουμε στη καμπάνια του seo, να λάβουμε υπόψιν και τις τελευταίες αλλαγές που έγιναν στην Ελλάδα από τη google που αφορά το local seo. Μετά την αλλαγή αυτή είδαμε μεγάλες αλλαγές στα αποτελέσματα που για άλλους λειτούργησε θετικά και για άλλους αρνητικά. Διαβάστε το άρθρο μου για το local seo εδώ http://www.seotzis.gr/2015/01/seo.html