Θέλω να φτιάξω ένα eshop για να πουλάω τα προϊόντα μου. Τι πρέπει να ξέρω;

To e-commerce παρουσιάζει ανοδικές τάσεις στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Οι καταναλωτές στρέφονται στις ηλεκτρονικές αγορές όλο και περισσότερο. Η εξέλιξη της τεχνολογίας δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορο (αν μπορεί κάποιος να το πει έτσι) τον τομέα του εμπορίου.

Επειδή στην Ελλάδα πολλές φορές τα παραλέμε, καλό είναι να δούμε ποια είναι αυτά τα πράγματα που κάποιος μπορεί να περιμένει με την δημιουργία ενός eshop.

Έκανε ένας φίλος μου eshop και κολυμπάει στο χρήμα

Ναι… Σίγουρα… Ιδιαίτερα με την κρίση αυτή την στιγμή πρέπει να έχει φτιάξει 4 πισίνες με χρήμα ίσα για να κάνει τα γούστα του. Ο “φίλος” του φίλου λοιπόν πιθανόν να κάνει μεγάλο τζίρο. Αλλά ως γνωστόν άλλο πράγμα ο τζίρος και άλλο πράγμα το κέρδος. Ας δούμε ένα απλό παράδειγμα. Ο Γιώργος λοιπόν έχει φτιάξει το pc4youandyourfamilyandfriends.gr το οποίο είναι ένα eshop που πουλάει είδη τεχνολογίας και πληροφορικής. Ίσως και αναλώσιμα. Κάνει περίπου 30 πωλήσεις την ημέρα μετά κόπων και βασάνων (διαφήμιση σε Google και Facebook, διαγωνισμούς, συνδρομές σε υπηρεσίες όπως ο τσιγκούνης και το bestprice.gr κ.ο.κ.) και κάνει ημερήσιο τζίρο κατά μέσο όρο 5.000 Ευρώ. Αυτό λοιπόν σημαίνει μηνιαίο τζίρο 150.000 Ευρώ, και ετήσιος τζίρος 1.800.000 Ευρώ. Πολλά λεφτά ε; Πάμε να τα δούμε όμως πιο αναλυτικά.

Ο Γιώργος εμπορεύεται είδη τεχνολογίας. Που σημαίνει πως έχει ένα κέρδος σε κάθε προϊόν 4 έως 7% στις περισσότερες των περιπτώσεων. Αυτό σημαίνει πως σε ημερήσιο τζίρο 5.000 Ευρώ έχει ένα κέρδος 275 Ευρώ ημερησίως δηλαδή (αν υπολογίσουμε και πτώση πωλήσεων μερικές μέρες της εβδομάδας όπως η Δευτέρα που ποτέ δεν πάει καλά) περίπου 6.875 Ευρώ μηνιαίως ο Γιωργάκης. Από αυτό το κέρδος όμως θα πρέπει να αφαιρέσουμε και τα έξοδα που έχει η επιχείρηση. Internet, τηλέφωνα, κινητά, ρεύμα, ενοίκιο, 2 υπάλληλοι για να σηκώνουν τα τηλέφωνα (με τα ΙΚΑ τους), έξοδα server και τεχνικής υποστήριξης, μεταφορικά και επιστροφές προϊόντων, προμήθειες τραπεζών, τσιγκούνης και bestprice, έξοδα διαφήμισης τελικά του Γιωργάκη του μένουν λιγότερα από 800 ευρώ στην τσέπη για τα οποία θα φορολογηθεί και με 29% φόρο εισοδήματος το οποίο μας κάνει 568  Ευρώ, ή αλλιώς  6.816 Ευρώ τον χρόνο. Υπόψη πως δεν έχουμε υπολογίσει το Φ.Π.Α. το οποίο μπορεί και να μην υπάρχει στα έξοδα αγοράς των προϊόντων από τον προμηθευτή, ή ακόμα και έξοδα τελωνείου αν πρόκειται για εισαγωγές.

e-commerce και eshop

Ο Γιώργος που κολυμπάει στο χρήμα

Ο Γιώργος λοιπόν κολυμπάει στο χρήμα όντως, γιατί πρέπει να διαχειρίζεται 150.000 ευρώ τον μήνα για να του μένουν 565 Ευρώ. Εξωφρενικό έτσι;

Σε όλους τους κλάδους εμπορίας έτσι είναι τα πράγματα; Εγώ ας πούμε έχω μια βιοτεχνία. Τι προσδοκίες να έχω;

Ό,τι προσδοκίες θα είχες αν άνοιγες φυσικό κατάστημα. Από την στιγμή που υπάρχει το stock υπάρχει και ένα πλεονέκτημα και στην διάθεση του προϊόντος αλλά και στις εκπτώσεις που μπορεί να γίνονται με βάση τον ανταγωνισμό. Επιπλέον σου δίνεται η ευκαιρία να “ξεφορτωθείς” προϊόντα που έχουν μείνει χρόνια στα ράφια.

Θα πουλάει μόνο του κι εγώ θα είμαι στις παραλίες;

Όχι βέβαια. Αν υπάρχει τέτοια δουλειά γράψτε μου στα σχόλια ποια είναι και εγώ κλείνω το γραφείο μου αύριο το πρωί. Δεν ισχύει δυστυχώς αυτός ο μύθος. Αν διαβάσατε προσεκτικά την πρώτη παράγραφο, το άγχος είναι αυξημένο, οι ευθύνες πολλές και τα χρήματα λίγα. Χώρια που πρέπει να απαντάτε στα τηλέφωνα ασταμάτητα σε ηλίθιες ερωτήσεις πελατών του τύπου:
-Αυτό το μοντέλο έχει ηχεία;
-ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΗΧΕΙΑ! ΤΙ ΘΕΣ ΝΑ ΕΧΕΙ;

Τουλάχιστον θα γίνονται οι πληρωμές ηλεκτρονικά. Δεν θα περιμένω τα χρήματα των πληρωμών έτσι; Να μπορώ να κινούμαι.

Αμ δε! Το 92% σύμφωνα με τα στατιστικά μου (γιατί κρατάω και βάση δεδομένων με στατιστικά στους πελάτες μου που έχουν eshop) γίνονται μέσω αντικαταβολής και όχι μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών. Πρακτικά τα χρήματα παραδίδονται συνήθως στο τέλος της εβδομάδας από την εταιρεία courier-μεταφορέα.

Τι κόστος κατασκευής και συντήρησης έχει ένα eshop;

Όπως πάντα στην Κατασκευή Ιστοσελίδων οι τιμές έχουν τεράστιες αποκλίσεις από εταιρεία σε εταιρεία. Γενικώς υπάρχουν αγγελίες του τύπου eshop με 300 έως Ευρώ αλλά το μόνο πράγμα που θα καταφέρετε σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να πετάξετε τα χρήματά σας σε αναξιόπιστα συστήματα, αλλά και να σπάσετε τα νεύρα σας. Δεν είναι καιρός για τέτοια. Αν και η αξιολόγηση του έργου που παράγει κάποιος δεν εκφράζεται πάντα με την τιμή προσφορές κάτω των 1200 Ευρώ + Φ.Π.Α. δεν πρέπει να λογίζονται σαν αξιόπιστες ως προς την λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητά τους. Από την άλλη υπάρχει και το κόστος συντήρησης (Φιλοξενία και Τεχνική Υποστήριξη) που μπορεί να ξεκινάει από τα 25 Ευρώ τον μήνα και να φτάνει έως και 200-300 Ευρώ για πολύ μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα με τεράστιο όγκο δεδομένων. Γενικά για αρχή γύρω στα 25-30 Ευρώ χρεώνουν όλοι.

Γενικά αξίζει να κάνω μια τέτοια κίνηση;

Εξαρτάται από τα προϊόντα και το ποσοστό κέρδους στο είδος των προϊόντων αυτών, τον ανταγωνισμό που υπάρχει ήδη και φυσικά ο βασικός παράγοντας είναι το πόσο χρόνο, κόπο και χρήμα έχεις σκοπό να ξοδέψεις στο όλο εγχείρημα. Με δουλειά τα πάντα γίνονται. Το ηλεκτρονικό εμπόριο σίγουρα αποτελεί καταπληκτική επιλογή για εμπόρους που έχουν ήδη φυσικό κατάστημα γιατί έτσι επεκτείνουν την πελατεία τους σε όλο τον κόσμο, μπορούν να πουλήσουν stock του καταστήματος που “δεν φεύγει” αλλά και στην ουσία δεν έχουν και πολλά πράγματα να χάσουν. Από την άλλη για κάποιον ο οποίος δεν έχει ασχοληθεί με το εμπόριο το κόστος είναι πολύ μικρότερο από ένα φυσικό κατάστημα. Για παράδειγμα τα περισσότερα eshops στην Ελλάδα ΔΕΝ έχουν εμπόρευμα.

Στην πραγματικότητα διαφημίζουν τα προϊόντα των προμηθευτών τους, και παραγγέλνουν όταν κάποιος πελάτης θέλει ένα προϊόν από αυτόν τον συγκεκριμένο προμηθευτή.

Παράδειγμα παραγγέλνω από ένα eshop μια χύτρα, φυσικά το eshop δεν το έχει σε κάποια αποθήκη, απλά παραγγέλνει από την Fissler μια, και μου την στέλνει. Γι αυτό άλλωστε τα περισσότερα παραδίδουν από 3 έως 5 ημέρες.

Αυτά τα ολίγα είχα να γράψω για σήμερα, και ελπίζω να σας έλυσα κάποιες απορίες μέσα από την δική μου εμπειρία. Φυσικά επειδή η κατασκευή ιστοσελίδων είναι η δουλειά μου, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου, εάν έχετε οποιαδήποτε απορία Φυσικά υπάρχουν και τα σχόλια πάντα για το e-commerce..

Σχετικά με Θεόδωρος Τασσόπουλος

Τεχνολόγος Ηλεκτρονικός Μηχανικός. - Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας
* MSc in Networking & Data Communications. - Kingston University
* MSc in Banking, Accounting and Finance. - University of Nicosia

Ασχολούμαι με τον προγραμματισμό από τις αρχές του 2000.

Τα τελευταία πέντε έτη ασχολούμαι με την Διοικητική Πληροφόρηση και το Business Intelligence γενικότερα.

Ξεκινάω συνεχώς νέα project χωρίς να υπάρχει απαραίτητα η προοπτική του κέρδους. Είμαι λάτρης των θετικών επιστημών και θαυμαστής αυτών που τις αντιλαμβάνονται.

Δεν ήθελα ποτέ να γίνω αστροναύτης, παρόλα αυτά έχω τεράστιο ενδιαφέρον για το σύμπαν και την δημιουργία του. Διαβάζω και παρακολουθώ ότιδήποτε έχει να κάνει με το "Outer Space".
Δημοσιεύθηκε στην T-Edit και χαρακτηρίσθηκε , , . Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Μία απάντηση στο Θέλω να φτιάξω ένα eshop για να πουλάω τα προϊόντα μου. Τι πρέπει να ξέρω;

  1. Ο/Η No Hope for Human Race λέει:

    Σημείωση του συντάκτη: Το άρθρο έχει δημοσιευθεί το 2015. Έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις μέσω ηλεκτρονικών πληρωμών λόγω των capital controls. H γενική εικόνα δεν αλλάζει.

Αφήστε μια απάντηση